пʼятницю, 2 березня 2018 р.

Дистанційне навчання,2 березня

2 березня
Українська мова
Тема:Урок розвитку зв’язного мовлення. Навчальний переказ.
1. Бесіда
— Поясніть значення слова детальний.
Детальний переказ — це усний або письмовий переказ, що якнайповніше передає зміст прочитаного або прослуханого тексту.
— Для чого людині потрібно вміти детально переказувати?
2. Слухання тексту
— А тепер послухайте, що розповiв нам про котика  В.  Сухомлинський.
                    ПОКИНУТЕ КОШЕНЯ
     Хтось винiс iз хати мале сiре кошенятко й пустив його на дорогу. Сидить кошеня та й нявчить.
     Проходять люди i дивляться на кошеня. Хто сумно хитає  головою, хто смiється, хто жалiє. Та всi проходять мимо.
     Настав вечiр. Зайшло сонце. Страшно стало кошенятковi.
     Поверталася зi школи Наталочка. Почула нявчання кошеняти. Не сказала нi слова дiвчинка. Взяла кошенятко i пiшла додому.
     Пригорнулось кошенятко до Наталочки. Замуркотiло. Радiє.
 За В. Сухомлинським.
3. Бесiда за змiстом та мовний аналiз тексту.
— Про кого ви дiзналися з оповiдання?
— Як би ви озаглавили цей твiр?
— В. Сухомлинський назвав його  "Покинуте кошеня".
— Що ж сталося з кошеням?
— Як поставились до цього перехожi?
— Хто ж iз прохожих виявився найдобрiшим?
— Як же вчинила  Наталочка?
— Як почувалося  кошенятко з Наталочкою?
— Яка ж тема i мета цього твору?
— Якими словами, виразами передає автор ставлення перехожих до покинутого кошеняти?
— Звернiть увагу, якi речення вживає письменник, щоб передати страх кошеняти:
        Настав вечiр. Зайшло сонце. Страшно стало кошенятковi — речення короткi, без образних слiв.
— Якi слова використовує автор, щоб показати, що вiдчуло кошенятко з Наталочкою?
        Пригорнулось кошенятко до Наталочки. Замуркотiло. Радiє.
4. Складання плану .
ПЛАН
1. Кошенятко на дорозi.
2. Кошенятко нiкому не потрiбне.
3. Як страшно самому!
4. Наталочка i кошенятко.
5. Як добре мати господаря.


 5.Виписування до кожного пункту плану   слiв  та виразiв, орфограм:
     хтось винiс, кошенятко, його, на дорогу, нявчить, дивляться,
     хто, смiється, жалiє, проходить мимо, нявчання,  не  сказала
     нi слова, замуркотiло.
6. Повторне читання твору.
7.Усний переказ за планом.:а) частинами; б) в цiлому.

8. Учнi пишуть свою роботу спочатку на листочках. Потiм  перечитують , виправляють неточностi, помилки.
9. Написання переказу в зошит.
10. Змістовий аналіз тексту:
— Про кого йдеться в тексті?
— Як повелася Наталочка?
11. Мовний аналіз тексту
— Якими словами автор називає кошенятко?
12. Структурний аналіз тексту
— Назвіть зачин, кінцівку.
— Про що йдеться в основній частині тексту?
13. Орфографічна підготовка
— Які орфограми зустрілися в оповіданні?
— Які правила слід згадати, щоб грамотно написати переказ?


Математика
Тема:Ділення виду 80:8;700:7. Розв'язування задач.
Творча робота над задачею.

Запамятайте:
80:8=10
80-це 8 десятків.Якщо 8 десятків ділимо на 8,то одержимо 1 десяток,тобто число 10.
700:7=100
700-це 7 сотень.
Якщо 7 сотень ділимо на 7,то одержимо1 сотню,тобто число 100.

 Обчислити вирази:
90:9                 40:4
600:6               900:9
400:100           300:100
700:7               70:7
50:5                 200:2
80068              500:5
Щоб поділити на 100 число,яке закінчується нулями,треба в ньому справа закрити два нулі.(А щоб помножити число на 100,треба до нього справа дописати два нулі)

Обчислити вирази 752.

Розвязати задачі 753,757.

За бажанням скласти і розв'язати задачу 743(2).

Літературне читання
Тема:Шевченкове слово.
Тарас Шевченко"Село!І серце одпочине...",
"І досі сниться під горою"

Прочттайте вірш "Село! І серце одпочине".на с.135
 ***
Село! І серце одпочине.
Село на нашій Україні —
неначе писанка, село.
Зеленим гаєм поросло.
Цвітуть сади, біліють хати,
а на горі стоять палати,
неначе диво. А кругом
широколистії тополі,
а там і ліс, і ліс, і поле,
і сині гори за Дніпром.
Сам Бог витає над селом.
Тарас Шевченко
Робота над змістом.
-         В яку пору року описане село? Свою думку підтвердіть словами з тексту.
-         Що знаходиться кругом села? Зачитайте.
-         Які порівняння вжиті у вірші? Знайдіть їх.Як ви їх розумієте?
-         Прочитайте останній рядок вірша. Як ви розумієте зміст цих слів.?(Краса, як в раю).

На далекій чужині не раз приходили до поета у снах спогади про дитинство. Найчастіше він згадував своє рідне село, батьківську хату, свого старенького дідуся.
-         І ось як описує він все це у вірші “І досить сниться…”
Прочттайте вірш "І досі сниться: під гороюна с.136.


-         Прочитавши вірш, скажіть, який сон побачив Т. Шевченко?
 У цьому вірші 2 рази повторюються слова “і досі сниться”, вони ніби ділять вірш на дві частинки. 
– Прочитайте першу.
-    Яку б картинку ви намалювали  до прочитаних слів?
-  Читаємо другу.
 – А  яка картинка постала у вашій уяві після прочитаних слів?
-   Які зменшувально-пестливі слова  автор вжив у вірші? Знайдіть їх.
-   Які ви вважаєте, а з якою метою він це зробив?
-  Які почуття у вас викликав цей вірш?
-.Читання вголос ( дотримуючись логічних пауз і наголосів).
- Що спільного і чим відрізняються ці  два вірші?
За бажанням можна вивчити 1 з віршів напам'ять.

Мистецтво
Тема:Скульптурні зображення в архітектурних спорудах         (ознайомлення).На крилах фантазії.
     Зображення архітектурної споруди-реальної або фантастичної


Архітектура — мистецтво проектувати й будувати будинки та споруди, необхідні людям для їхнього життя і діяльності.
Архітектор — людина, яка займається проектуванням середовища для життя та діяльності людини.
Римський архітектор Віт-рувій у своїй роботі «Десять книг про архітектуру» висунув три вимоги стосовно споруд: користь, міцність і краса. Зрозуміло, що на першому місці завжди є користь, адже будь-яку архітектурну споруду будують для чогось, із якоюсь метою. Ось ця доцільність і визначає її зовнішній вигляд, матеріал, розмір, декор, місце в забудові та ін.
Головна вимога — «користь», або функціональна сторона архітектури, тобто для чого будується споруда. Призначення будівлі позначається, по-перше, на виборі матеріалів, по-друге, на використанні тих або інших архітектурних форм — складових будь-якої споруди: від фундаменту й стін-опор до покрівлі.
Друга вимога Вітрувія — «міцність» містить розуміння конструкції, що покладено в основу будь-якої споруди, або конструктивного боку архітектури. Архітектура як вид мистецтва дуже відрізняється від тих мистецтв, з якими ми вже знайомі. Це не стільки образотворче, скільки конструктивне мистецтво, тобто воно більше схиляється до техніки. Будь-яке нововведення в техніці або матеріалах відразу ж позначається на розвитку архітектури: з’являються нові конструкції, архітектурні форми, в яких використовуються досконаліші матеріали.
Якщо конструкція міцна й будівля стійка, то в людей, що дивляться на неї, виникає відчуття задоволення. Якщо ж ми відчуваємо нестійкість, то мимоволі виникає неприйняття споруди, бажання відвести погляд. Так уже влаштована людина, і це завжди брали й зараз беруть до уваги під час будівництва.
Третя вимога — «краса», або естетичний бік архітектури. І корисність, і міцність повинні бути відображені в красивій формі, а це і є естетичність будь-якої споруди. До неї належать і декоративні елементи, і використання кольору. Естетичність украй важлива для людини, адже твори архітектури ми бачимо частіше, ніж твори живопису, графіки, скульптури. Навіть найбайдужіша до мистецтва людина, яка жодного разу не відвідувала картинної галереї або музею, яка ніколи не розгортала ілюстрованої книги та ніколи не зупинялася перед скульптурою, ходить по місту, мимоволі вбираючи в себе зовнішній вигляд будівель, підкоряючись їх ритму та красі. А оскільки будівлі оточують нас з усіх боків, вони виховують наш естетичний смак і обов’язково повинні бути красивими.
У мистецтві архітектури багато різних видів і напрямів: архітектура громадських будівель і споруд (театри, храмові й спортивні комплекси, школи, музеї); промислові споруди (заводи, фабрики, склади); ландшафтна архітектура (парки, сади, сквери, зони відпочинку); міське будівництво (створення та реконструкція міст і сіл); мала архітектура (фонтани, кіоски, лави).

Завдання:
   Тепер уявіть себе архітектором! Оберіть казкового героя, якому ви хочете допомогти. Готові? У техніці аплікації створіть фасад будинку-фантазії за вашим бажанням та уявою для конкретного казкового героя. Яким він може бути? Радісним, грайливим, веселим, жартівливим чи похмурим, грізнім, суворим?  Мабуть, ви придумаєте загадковий, лагідний, мрійливий будиночок?
Послідовність виконання роботи:
- виріши, як буде розташована твоя композиція - вертикально чи горизонтально;
- подумай, яку кольорову гаму ти використаєш для втілення свого задуму;
- згадай, що для вирізування симетричних форм треба складати аркуш паперу навпіл;
- вирізану форму згідно із задумом наклей на аркуш паперу;
- поміркуй, які декоративні елементи використаєш для оздоблення фасаду будівлі?
Отож, до творчої роботи! Нехай фантазія й уміння допоможуть вам створити цікаві будівлі для казкових героїв!


Немає коментарів:

Дописати коментар

  16 лютого  П'ятниця Мистецтво Тема:" Балет-казка. Створення образів казкових гномів з казки «Білосніжка і сім гномів» (фарби аква...