четвер, 1 грудня 2022 р.

 2 листопада

П'ятниця

Літературне читання

Тема:"Вступ до розділу "Краса і сила поетичного слова". Вдруге ліс цвіте осінніми квітками. Олександр Олесь "Ліс восени"

Мовленнєва розминка

Робота над скоромовкою

Край узлісся на осичці

Листя шелестіло.

Лисенятам і лисичці

Стежинку золотило.

Актуалізація опорних знань

1.     Ознайомлення з розділом «Краса і сила поетичного слова».

2.     Що таке вірш?

(Вірш – поетичний твір, який відзначається особливим ритмом і римуванням рядків)

3.     Чим відрізняється мова вірша від мови оповідання?

4.     Доберіть рими до слів (на дошці):

( квіти – діти, радіти, самоцвіти… ; сніжинки – пушинки, пір їнки, краплинки; кішка - мишка, діжка…, пишається - всміхається, переливається, грається)

 

Повідомлення теми і мети уроку

 - Отже, діти, тема нашого уроку сьогодні:

    Олександр Олесь «Ліс восени»

 

— Чому буде присвячений його вірш, ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.

·        Гостя до лісу прийшла —

Фарби з собою несла.

В неї роботи чимало —

Золотом ліс фарбувала,

Сонечко вниз опустила,

І павутинки пустила. (Осінь)

 

    Завдання нашого уроку: правильно, виразно читати, аналізувати зміст прочитаного , навчитися описувати пейзаж

 

    Засвоєння нових знань

1. Коротка розповідь  про О.Олеся

 

– Діти, коли читаєш вірші Олександра Олеся, відчуваєш, що поет звертається до кожного з нас: полюби ці трави, квіти, степи, пізнай усе живе!

Краса рідної природи  перелита у його віршах в мелодійне слово.

 

2.  Виразне читання вірша 

— Чи сподобався вам вірш?

— Який настрій він у вас викликав?

3. Словникова робота

1) Довідкове бюро.

Шум — тут: те саме, що піна.

Вколо — навколо, навкруги.

2) Читання слів «луною» 

Скошені, похило, тріпоче, осінніми, зайнялися, пройнялися, брехеньки, стрепенувся, неначе.

3. Гра «Бджілки»

Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен — у своєму темпі.

Знайдіть у тексті порівняння. Поміркуйте, навіщо поет використовує такий художній прийом і чому добирає саме такі порівняння.

Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання

— Що автор говорить про лани і степи?

— Як поет передав полохливість зайця, обережність лиса?

— Яким ви уявляєте собі лиса? зайця?

— Голоси яких пташок почув автор у лісі?

— Що він говорить про спів шпака, скрекотання сороки?

2. Гра «Диктор телебачення»

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

3.     Гра «Знайдіть риму»

Лани — ... (восени);

похило — ... (мило);

золоте — ... (цвіте);

вами — ... (квітками);

квітки — ... (нагідки);

зайнялися — ... (пройнялися).

4.     Робота за ілюстрацією

— Розгляньте малюнок. Знайдіть рядки вірша, які проілюстрував художник.

Література в колі мистецтв

1.     Що таке пейзаж.

2.     Робота за картиною Тараса Приступи. Осіння стежина

-       Про що розповідає художник?

-       Щ в цьому пейзажі нагадує жовті нагідки? А макові квіти?

3.     Робота в групах .

 Підсумок уроку

         1. Бесіда

З яким віршем ми познайомились?

Хто є його автором? Яка тема вірша?

Яка головна думка вірша?

(любити рідну природу, захоплюватися її красою)

         2. Вправа «Мікрофон»

Продовжте одним  словом речення: 

Вірш «Ліс восени » в моєму серці викликає…

( радість, захоплення, мрії, любов, здивування, бажання малювати, співати, творити, писати вірші…)

     - Що вам найбільше сподобалося на уроці?

   Самооцінювання  учнів

      - А тепер спробуйте оцінити самі свою роботу на уроці

Домашнє завдання

            - виразно читати  вірш, за бажанням вивчити напам’ять


Математика

Тема: "Додавання і віднімання чисел у межах мільйона.Усне додавання круглих багатоцифрових чисел."

Урок в ZOOM на платформі Єдина Школа


Фізична культура

Тема:"Загальнорозвивальні вправи з обручами.Танцювальні кроки.Вправи для розвитку гнучкості.Фрагмент танцю "Гопак"Рухлива гра."









Немає коментарів:

Дописати коментар

 30 вересня Понеділок