6 травня
Я досліджую світ
Тема:"Ти ростеш і змінюєшся"
Вправа «Квест-цікавинка»
Грецьке слово Helianthus перекладають як «сонце» та «квітка». Назва цієї рослини більшістю мов означає саме сонце. Сонячною її називають і французи, і італійці, і голландці, й англійці. Соняшник нарікали по-різному: мексиканською квіткою, перуанською хризантемою, індійською золотою квіткою та американською хризантемою. Але поступово ці назви майже у всіх народів були витіснені. Їх замінили слова, коренем яких було «сонце».
Цікаво, що відомий нам соняшник із 2-метровим стеблом і величезним кошиком із чорним насінням — це вже культурна рослина, виведена людьми. У природі ж соняшник зовсім не такий. Ця дика кущова рослина має по 20-30 квіток величиною з ромашку.
Чому вони так тягнуться до сонця, навіть у похмурий день, за будь-якої погоди? Цьому є наукове пояснення: у їхніх стеблах накопичується фітогормон ауксин, який регулює ріст. Збільшення кількості ауксину в тій частині стебла, що не освітлюється сонячними променями, змушує рослину тягнутися до світла. Та коли соняшник виростає, його геліотропні властивості проявляються не так сильно і жовті голівки повертаються у бік сходу.
- Виконання вправи 10(с.132)
— Розгляньте ілюстрації. Прочитайте текст про соняшник.
Читання з позначками («система поміч»)
— Діти, читаючи текст, ви повинні з'ясувати, що ви вже знаєте, яку інформацію прочитали вперше, про що ви хотіли б дізнатися більше. Для цього ви будете ставити відповідні умовні позначки.
Умовні позначки:
«V» — я це знав;
«-» — це суперечить тому, що я знаю;
«+» — я цього не знав;
«?» — я хочу про це запитати.
— Що нового ви дізналися з тексту?
— Які слова вам потрапили вперше?
— Складіть і запишіть чотири речення за ілюстрацією, що доповнюють поданий текст.
Вправа «Квест-цікавинка»
СОНЯШНИК ЯК СИМВОЛ УКРАЇНИ
Прикрашати своє житло малюнками квітів, дерев, птахів, інших символів — давня українська традиція. Це можна побачити на прикладі старих глиняних чи дерев'яних хат. Розписані стіни світлиць, двері, столи, ліжка, стільці, скрині, колиски, навіть коромисла і вулики. Особливо багато малювали на побутових предметах у козацьку добу. Найчастіше це був саме рослинний орнамент. І серед найрізноманітніших квітів особливо пишно й урочисто завжди виглядав соняшник.
В українській культурі соняшник шанують як особливу квітку. Для українців — це один із образів Батьківщини. Кажуть, як квітка тягнеться пелюсточками до Сонця, так і людина своїми думками, словами і справами звернена до рідної Вітчизни. Як Сонце для соняшника — єдиний і незамінний орієнтир, так і для людини Батьківщина — найвища, єдина, дана Богом цінність.
Символ родючості та процвітання, соняшник у нас завжди зображали на творах народного мистецтва: малювали на картинах, посуді, чи просто на стінах хати, на печі, додавали в орнамент на дерев'яних чи глиняних виробах, розписували цими квітами писанки. Гарячими пелюстками цвіте соняшник на вишитих рушниках та українських сорочках. Тут він символізує енергію сонця і здоров'я. З давніх-давен по всій Україні цю квітку саджали біля тинів та на городах.
Літературне читання
Тема:"Чудернацькі хмари."Казка неба"(за Л.Біленькою)
(Ч.2,с.133)
Хвилинка -цікавинка, прочитайте про письменницю Ліну Біленьку
Відкрийте підручник с. 133
Прочитай правильно:
Стрибає, з-за, небокраю, розкрили, ведмеді-ліліпути, геркулеси-бджоли
-Прочитайте виразно вірш ст. 133
-Чи бачили ви хмари,схожі на чудернацьких істот?
-За бажанням намалюйте або зліпіть з пластиліну "живі" хмарки.
Немає коментарів:
Дописати коментар