середа, 9 грудня 2020 р.

 10 грудня

Четвер

Я досліджую світ

Тема:"Розрізняй правду і обман. Проводимо дослідження.

Як поводитися з незнайомцями?"(Ч.1,с.56-57)


1. Дати відповіді на запитання

— Що трапиться, коли всі казатимуть неправду?

— Чи вмієте ви розрізняти правду й обман? Сьогодні ви навчитеся це робити.

2. Словникова робота.

Правда це висловлювання, що відповідає дійсності; істина.

Обман — навмисне спотворення істини з певною метою і намірами; брехня.

3. Робота з казкою.

За високими горами, за зеленими лісами жили-були дві сестри. Одну звали... Правда, іншу — ... Брехня.

Правда була красивою, сильною, доброю; Брехня — хитрою, верткою. Народ Правду любив, а Брехню стороною обходив, оскільки вона заважала чесно жити і трудиться. Ось, скажімо, починають посів зерна, щоб урожай виростити, а Брехня тут як тут: «Що ви працюєте і спини гнете, киньте зерна, вітер сам їх рознесе».

Чесна людина її не слухає, знай собі, працює, а ледачому така порада до вподоби: ляже під кущ, та й засне. Робота абияк виконана, сама себе обманює, урожаю і не бувати на її полі. А це — голод для народу.

Почав народ думати, як ото Брехні позбутися. Уже й Правда її картала і соромила, а їй хоч би що — знай собі бреше. Вирішив народ прогнати її геть. Відтоді бродить Брехня світом і творить свої чорні справи. До сих пір вона живе з нами, і ніхто не знає, як її викоренити із Землі. Намагаються люди тільки з Правдою дружити. Але якщо людина хоч раз розкриє для Брехні своє серце, то вона там і оселиться, і дуже важко буде від неї тоді позбутися.

— Про кого йшлося в казці?

— Що нове дізналися про правду та брехню?

— Чи можна вберегти себе від неправди?

4. Робота за підручником (с. 56).

Читання  вірша «Сорока»

— Про що скрекотала сорока?

5.  Перегляд мультфільму.

https://www.youtube.com/watch?v=mDDzgKQ9e0U

6. Ситуативні вправи.

Ситуація 1

Петрик ударив по м’ячу i влучив у вікно. Воно розбилося, а м’яч, відскочивши від рами, впав просто в руки Андрійка, який проходив біля вікна. Вийшла вчителька. Оцінивши побачене, вона звертається до Андрія:

— Андрійку, невже ти не знав, що гратись м’ячем під вікнами не можна? Це призвело до того, що ти розбив вікно.

Можливі два варіанти розвитку ситуації.

І варіант. Андрій, не бажаючи видати Петрика, бере провину на себе.

ІІ варіант. Петрик зізнається, що це він розбив шибку.

Висловити ставлення до вчинків Андрія та Петрика, оцінити їх.


Ситуація 2

— Послухайте казку «Хлопчик-пастух».

Троє братів пасли отару овець. Двом старшим братам потрібно було зійти з гори в село. Вони залишили молодшому ріжок i сказали йому, що як тільки буде загрожувати небезпека, слід одразу має дути в ріжок. Не встигли брати відійти, як пролунали звуки ріжка, що сповіщали про небезпеку.

     Вони швидко повернулись назад, але виявилось, що малий просто пожартував. Брати знову вирушили в дорогу та невдовзі змушені були

повернутись назад. Їх зустрів живий здоровий брат. Брати розсердилися i знову почали спускатися з гори. Почувся звук ріжка, але брати не зважали,

вони думали, що це знову витівки малого пустуна. Та на цей раз небезпека була насправді: на отару напали вовки.

      Двічі збрехавши, на третій не чекай, щоб повірили.

— Що неправильно вчинив молодший брат?

— Що б ви йому порадили?


Висновок. Сказавши навіть один раз неправду, людина втрачає частку довіри оточуючих, втрачає моральне право вимагати правдивого ставлення до себе.

Іноді наслідки від брехні бувають непоправними.


7. Робота за підручником (с. 57).

8. Перегляд мультфільму

 https://www.youtube.com/watch?v=USSkn3XIIic

9. Робота над прислів’ями.

— Про правду і брехню є багато прислів’їв. Пояснити їх зміст.

·       Краще гірка правда, ніж солодка брехня.

·       Правда у вогні не горить і у воді не тоне.

·       Топчи правду в калюжу, а все чиста буде.

·       Брехня стоїть на одній нозі, а правда на двох.

 

10.  Вправа «Закінчи речення».

·       Коли я говорю неправду, то відчуваю ...

·       Коли мені говорять неправду, я відчуваю ...

·       Людина, яка обманює … 

Висновок. Коли людину обманюють та коли вона обманює, то переживає погані відчуття. Людина, яка обманює, компрометує себе в очах інших, утрачає їхню довіру, хороше ставлення.


11.  Рубрика «Скарбничка цікавого».

Прочитати  текст про обман тварин (ст.57)


Українська мова

Тема:"Навчаюся вживати іменники в мовленні. Складання речень. Навчальний діалог"


Читання

Тема:"Узагальнення і систематизація  знань учнів за розділом "Народні перлини для кожної дитини"


Мистецтво

Тема:"Зимові свята.Українські колядки та щедрівки.Слухання:А.Вівальді"Зима" із циклу"Пори року"Перегляд:мультфільм"Різдво", кінофільм"Один удома"(фрагмент"Щедрик")Виконання:українська народна пісня "Ой,хто Миколая любить"


Українські колядки та щедрівки: «Старий рік минає», «Нова радість стала»,

 «Щедрик» та інші а вибором.)

 https://www.youtube.com/watch?v=fm52sE2JZO0

https://www.youtube.com/watch?v=v7s2VjwQSMw&hl=ru&fs=1&rel=0&autoplay=1

Охарактеризуй прослухані твори. Порівняй зимові настрої

в музиці та на картині. Уяви себе в гурті колядників або

щедрувальників. Заспівай разом з ними відомі українські

пісні.

Перегляд: Мультфільм «Різдво», к «Один удома» (фрагмент «Щедрик»).


Немає коментарів:

Дописати коментар

 10 травня П'ятниця Мистецтво Тема:" Мистецька подорож до Європи. «Український сувенір» (покидьковий матеріал)"